LCHF BRÖD

Ikväll har jag bakat min mammas goda LCHF bröd & jag lyckades! Det här brödet är absolut det godaste jag vet så jag tänkte faktiskt dela med mig av receptet.
 
Du behöver:
 
3 dl linfrön
1 dl sesamfrön
0.75 dl hackade hasselnötter
0.75 dl mandelmjöl
0.75 dl fiberhusk
2 tsk bakpulver
1.5 msk brödkryddor
50 gram smör
1 dl creme fraiche 
250 gram keso
6 ägg
 
 
Gör såhär:
 
1. Blanda alla torra ingredienser i en bunke
2. Smält smöret
3. Blanda smör, ägg, creme fraiche och keso i en annan bunke
4. Häll sedan ner blandningen ner i de torra ingredienserna 
5. Blanda väl och häll sedan smeten i en brödform
6. Toppa med solrosfrön om du vill
 

 
Sen in med brödet i ugnen på 175 grader i 60 min. Det blir ganska mycket deg så jag fick göra dela upp den i två satser så det beror på hur stor/liten form du har. Jag hade en ganska liten form!
 
 
KLART! Supersmidigt att göra, supernyttigt & supergott!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0