lchf-snack

Hej på er igen!
 
Tänkte komma in lite på det här med LCHF & resultat. Som sagt under sommaren har jag väl inte följt LCHF lika strikt som jag gjorde i våras. Jag har unnat mig glass på semestern, godis någon gång, nån brödskiva etc. Jag har heller inte mätt mig på hela sommaren. Ville bara leva livet utan att känna någon press eller att jag måste tänka precis hela tiden. Har dock inte ätit pasta, potatis, ris, bulgur, chips eller något sådant sen jag började för jag saknar det inte ens! Jag har heller inte tränat så mycket som jag brukade göra. Jag tränade ca 4 dagar i veckan & vissa veckor hanns det inte med alls. Men nu när skolan börjat igen & jag är tillbaka i vardagen har jag försökt hitta tillbaks lite igen. Jag tränar mer & tänker mer på vad jag äter. Och ikväll fick jag för mig att jag skulle mäta mig, det jag sytit lite för hela sommaren. Jag har velat göra det så många gånger men inte vågat för rädslan att ga gått upp igen. Men IKVÄLL vågade jag. Låt det bära eller brista tänkte jag. Har jag nu lagt på mig några centimetrar får jag väl träna lite hårdare bara, inte hela livet. Men till min förvåning hade jag tappat lite till på vissa kroppsdelar medans jag hade samma på vissa. 
 
Så efter sommaren ser mina resultat ut såhär:
Mage: -2 cm
Midja: -3 cm
Lår: -2.5 cm
Bröst: samma
Rumpa: samma
Armar: samma
 
Det går inte lika fort att gå ner i vikt som det gjorde i början. Första tre veckorna rasslade det till, så vips var 7 cm borta från magen. Det funkar tyvärr inte så längre! Det är som att min kropp är nöjd nu. Den har sagt stop, utan att fråga mig. Jag vill fortfarande gå ner mer i vikt. Anledningen till att jag tappat lite till runt mage, midja & lår är troligtvis för att jag slappat lite i sommar sen körde igång med hårdträning igen & chockade kroppen. Som sagt, viktnedgång ska inte gå fort & det har det verkligen inte gjort för mig. Jag har kört LCHF och hårdträning i 5 månader nu & jag har ännu inte nått mitt mål. 
 
 
Hur går det för er andra som kör LCHF? 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det var väl ett kanonresultat för sommaren!! :D :D
Jag har kört i 8 veckor nu efter morgonens mätning/vägning såg resultatet ut så här...

-11,5 kg och -13 cm runt magen!! Wieeeeejjj!! Är jättenöjd! Jag "tränar" ju inte så, men det blir ju lååånga promenader med hunden varje dag... :D
Äter gott hela tiden, är mätt och framförallt belåten!! Är så glad att jag äntligen hittat nåt som funkar i längden!!! Hejja oss!!! :D

2012-09-09 @ 18:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0