spanjorer kan vara riktigt otrevliga....

Dag 13! woho
 
 
Hej på dig!
 
Andra veckan av VFU:n är gjord. Tiden går fort & jag trivs ändå bra här i Spanien. Dock ska de visst vara dåligt väder nu hela helgen, bara för vi är lediga. Men får hitta på lite annat kul
 
Nu kom vi precis hem från fitness centret. Jag körde ett CX pass sen mötte jag upp Judith på gymmet & där körde jag intervaller på löpbandet. Svetten rann så det gjorde ont i hela ögonen, skön känsla efteråt. Efter det gick vi in på supermarket & skulle handla lite torsdagsmys nu när vi är lediga imorgon ju. (Cola ZERO, gurka & dipp) När jag & Judith går mot kassen så brister en spansk kvinna i 50-60 års ålder ur sig "dricker du den kommer du att bli tjock!!!" (på spanka) jag försökte förklara på engelska att jag inte förstår spanska & gick därifrån då ställer hon sig & gör gester & visar att magen kommer bli tjock. Seriöst? Jag gav henne min ondaste blick & vände mig om & hon fortsatte stirra som om jag skulle gå & lägga tillbaka den. Det var väldigt tur för den damen att jag inte lider av ätstörningar eller andra problem med självförtroendet för sådana kommentarer kan bryta ner en människa totalt. Jag tränar hårt 5 ggr i veckan här, går hem från skolan 5 km nästan varje skoldag. Jag tror inte att jag kommer bli tjock av att unna mig cola zero om jag nu vill det. Önskar bara hon visste det innan det hemska ramlade ur hennes mun.
Nu ska jag hoppa in i duschen eller till & med ta ett bad. Sen blir det torsdagsmys med gossip girl & COLA ZERO. Hehe!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0