svar om lchf

Fick en fråga om LCHF & hur man gör för att inte gå upp i vikt sen igen.
Många kör LCHF det som en "diet" för att vi tighta till sig till något speciellt, kanske bara till ett tillfälle eller till sommaren för att sedan börja äta som vanligt igen. Det funkar inte. LCHF är en livsstil, ingen diet (för mig). Jag äter inte bara LCHF för att gå ner i vikt utan för att jag äntligen hittat en livsstil som passar mig. Innan hade jag jämt jämt jämt ont i magen efter jag ätit kolhydrater, magen svällde upp som en ballong. Det händer aldrig längre. Jag har mer energi, småäter aldrig, äter max 3 mål om dagen & håller mig mätt. Jag saknar inte pasta, potatis,ris eller bröd nånting. Jag är NÄSTAN aldrig sugen på fika eller godis. Får jag akut godis sug tar jag lite hallon & grädde istället så är suget borta. Jag vräker inte i mig fett heller, utan lagom mycket & lagom stora portioner. För att återgå till frågan, ja det är klart, äter du LCHF strikt under några månader går du ner i vikt men börjar du sedan äta som vanligt igen så är det lika klart du går upp i vikt. Det handlar om att bestämma sig & hitta en livsstil & skräddasy den efter dina behov. LCHF känns inte jobbigt för mig, jag vill inte börja äta "vanligt" igen, jag vill vara hälsosam, sund & se bra ut. Det kommer hända det vet jag, nångång att jag unnar sig lite godis, en cola zero men det gör inget för det kommer aldrig bli som innan, inte över mina döda kropp. För jag har bestämt mig!
Bestäm du dig också!

Kommentarer
Postat av: Nikki

Va bra att din mage mår bättre av det och att det blivit en livsstil för dig, det verkar ju verkligen passa dig. Jag har själv problemmage, småäter mycket , äter dåligt och skulle vilja ha mer energi så tror jag ska göra som du säger och helt enkelt bestämma mig och sedan skräddarsy det som passar mig, mitt liv o min kropp bäst :) det gick ju faktiskt väldigt bra sist och jag mådde väldigt bra av det o orkade mer..

2012-04-10 @ 20:27:35
URL: http://johanssonnikki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0