chokladmousse ala LCHF

Tänkte ge er ett gott recept på chokladmousse som jag & Hanna åt igår.
Det enda du behover är grädde, mörk choklad & äggulor (går lika bra utan ägg, för dem glömde jag igår haha)
1. Vispa grädden. Den ska inte bli fast utan lite halvrinnig. Vänder du bunken upp å ner ska grädden hamna i håret, då har jag du lyckats.
2. Smält chokladen i ett vattenbad. Antingen 70% eller 85% choklad. Jag brukar köra på 85%.
3. Blanda ner den smälta chokladen i grädden (och tillsammans med äggulor om man vill) och blanda.
Voila! Servera i dina finaste glas (vinglas funkar ju fint) och garnera med en liten klick grädde, hallon & en halv ruta mörk choklad. Lördagsmyset är räddat, utan socker!!!

Kommentarer
Postat av: Therese

Känner så väl igen dina mått, var har du köpt dem?:) kram

2012-04-22 @ 14:36:55
URL: http://thereseea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0