jag lever, jag lever!

har saknat & kunna sitta vid datorn & skriva lite blogg, jag är lite yr fortfarande dock men det ska nog snart försvinna! De senaste dagarna har jag bara legat i sängen & en del är säkert nyfikna på hur operationen gick till, hur jag mått efteråt osv & tänkte faktiskt dela med mig lite av det, dels för nyfikenheten men också till hjälp för de som har liknande problem..ni som inte vill läsa, läsa inte ;)

..Jag åkte in tidigt fre morgon, fick snygga kläder + mormorstrosor sen var jag redo för operation strax efter 10:00, att rullas in till op-salen, ligga där helt utlämnad till ca 6 olika läkare & allt var det innebar var bland de värsta jag gjort, dropp, syrgas o massa annat konstigt..sen fick jag en spruta, kände hur hela mitt huvud började snurra, illamåender smög sig på, såg nu ist 12 ansikten, tårarna kom & sen minns jag inte mer...

Vaknade upp ca 3 tror jag, mådde fruktansvärt dåligt..det blev lite komplikationer som gjorde de värre under o efter operationen men op. gick bra trots allt..fick massa morfin i kroppen så jag svävade på moln.. jag hade väldigt ont fred,lörd o levde bara på knark men eftersom jag hatar sjukhus fick jag åka hem redan dagen efter..skönt!

Söndagen, började må lite bättre.. kunde gå o kissa själv, stort steg! Måndag, jag kunde resa mig upp, gå ner för trappan & även duscha... började äntligen känna mig bättre! framsteg..

Nu är det tisdag o ja, visst måste jag ta min medicin o det känns jobbigt ibland.. men jag är glad att jag gjorde operationen o stenen har jag med mig hem i en liten burk, kul minne! ;p


här är stenen som suttit fast i min gallblåsa!     




här får ni en liten bild på hur jag ser ut nu, 3 titthål gjorde dem, ett via naveln sen under bröstet o ett jämte naveln.. det som sitter längst åt vänster på bilden är till röret de stoppade in i magen..de fyllde även magen med luft för att lättare komma åt gallblåsan, därav ser jag halv gravid ut:p men jag är nog i form snart igen =)

Nu hoppas jag att jag ska slippa dessa mardrömsliknande anfall som hälsar på mig på nätterna..
har ni frågor svarar jag mer än gärna på dem! :)

hoppas ni mår toppen!



Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag beundrar dig för att du gjorde det! Jag opererade mig mycket när jag var yngre och det var hemskt varje gång.

Du är stark och jag hoppas med att du slipper anfallen nu. Kram!

2010-02-09 @ 14:47:55
URL: http://hannafeurst.blogspot.com
Postat av: Carro

Nej men usch! inte visste jag att du hdae opererat.. :( Stackare men skönt att hnöra att du mår bra. Krya på dej nu vännen :)

2010-02-10 @ 12:20:05
URL: http://ohrstam.blogg.se/
Postat av: Sara Z

Skönt att höra att allt gått bra iallfall!:) Krya på dig vännen:)

2010-02-10 @ 15:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0