lchf? frukt?

Tre veckor utan kolhydrater, fika, läsk & godis. Idag var jag och köpte mörk choklad för att fira detta.. 70% då såklart. Unnade mig precis en ruta! Gott!!!! Jag har tänkt en del på det där med LCHF som alla kör på nu, inga kolhydrater och mycket fett. Det låter så sjukt läskigt tycker jag! Det känns som man bara skulle gå upp massor i vikt för man alltid är så rädd för att få i sig fett. Dock vet jag flera som gått ner massor av just lchf. Något som jag förstått nu är att frukt inte är särskilt bra om man vill gå ner i vikt. Frukt får man heller inte äta när man går på lchf. Men frukt är ett gott och smidigt mellanmål! Jag ska inte börja på lchf men tänkte däremot minska på mitt fruktätande till max 1 frukt om dagen nu i veckan och se hur de går. Man vill ju nå de mest effektivaste sättet för att gå ner i vikt!
Idag kom jag i alla fall i mina jeans som jag råkade krympa för några månadersen!
Men de där härliga höfterna kommer jag nog alltid ha..

Kommentarer
Postat av: B

Jag skulle rekommendera att Googla lite om LCHF... Det ska va ett effektivt sätt att gå ner i vikt men att stoppa i sig allt vad fett heter för att hålla sig mätt, som är grejen med den dieten, är SÅ inte bra för kärl, kolestrol och grejer. Som sagt det funkar för vikten men i längden ska det inte va speciellt bra alls för kroppen. Hon som "kom på" dieten, en doktor, fick själv diabetes av att äta på det sättet. Bara ett tips :) Hihi.

2012-03-11 @ 09:55:57
Postat av: tjockismamman

tänkte precis lite som den som kommenterade innan mig att vissa tar till LCHF för att gå NER i vikt och vad jag kan se av dina foto på dig själv så ser du ut och vara helt normal tjej i sina bästa år vacker kvinna..



Om du vill kanske få lite mera markerande muskler m.m. så testa pilates har jag hört gör DUNDER mirakel för att skulptera kroppen...



2012-03-13 @ 20:26:49
URL: http://timaki-timaki.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0