Vad kämpar vi för?

Ibland undrar jag vad man håller på med & för vem..nu tänker jag på det här med träning/kost & att hela tiden sträva efter att se så snygg & fit ut som möjligt. När man ska gifta sig sätter sig det där på hjärnan lite extra mycket nämligen.

I januari bestämde jag mig för att sluta med socker, kolhydrater & köra mer LCHF igen. Träna minst 5-6 gånger i veckan & kötta på i 8 månader framåt. Anledningen? För att jag ska gifta mig i augusti. Inte för att jag egentligen "vill" eller för att jag har en extrem övervikt eller för någon annan mer "vettig" anledning, utan för ett bröllop. Under dessa 5 månader som gått har jag tänkt mer på hur jag kommer se ut den dagen än att jag faktiskt ska gifta mig med mitt livs kärlek. Det låter ju helt sjukt men det är så lätt att hamna där, särskilt för mig som alltid haft komplex & smått ångest för mitt utseende. 

Tog den här bilden imorse & konstaterade att jag kanske faktiskt gått ner lite i vikt (fast jag inte alls ser det!) & så väntar man på den där lyckliga känslan som ska komma för att man varit så duktig..men den finns liksom inte där. Inte så som jag tänkte mig den!


Det jag menar är, varför går man på den där "dieten" egentligen? eller har sjuka träningsperioder med för lite mat för att uppnå toppresultaten. När ska vi komma till att träna och äta som vi mår bra av & nöja oss där? 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0