Lågkolhydratskost

       8 månader kvar till bröllop- tuta & köra! 

Ingen svältdiet, ingen mådåligtdiet, tänker faktiskt inte ens kalla det "diet". Utan mer "sund livsstil". 

Så, vad ska jag göra för att få bort det överflödiga & komma i bättre form? 
Det blir lågkolhydratskost. Det är den bästa metoden för att lyckas gå ner i vikt enligt forskning (& mig själv). Min mage mår inge bra av varken pasta, ris eller bröd. Gott för stunden men en ond mage efteråt. Inget socker heller såklart!

För ett par år sedan körde jag LCHF & lyckades gå ner en hel del i vikt. Den här gången kommer jag inte frossa lika mycket i fett & kommer även försöka undvika mjölkprodukter. Frukt är heller inte något jag kommer frossa i. Bär däremot då & då. 

Jag startade i fredags & min mage mår redan bättre. Bara det är ju en vinst. Kommer sjävklart också fortsätta att träna & förhoppningsvis mer det här året.  

Är det någon mer där ute som tänker kickstarta året med bättre kost & träning? Berätta!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0