mat.

Fick en fråga om jag inte kunde visa vad jag äter en dag & visst kan jag det.
 
Frukost- äter jag nästan aldrig. Bara på helgen i så fall! Då blir det antingen Low Carb bröd, ägg eller en smoothie. Minst en kopp kaffe men en liten skvätt mjölk i, varje dag!
 
Lunch- det som bjuds i skolan. Skollunchen är väl inte min favorit & är svårt att bortse helt från kolisarna då det ibland serveras exempelvis pyttipanna dels är jag tvungen att ta liiiite kolhydrater för att vara en bra förebild för eleverna. Men blir dessvärre hungriga dagar i skolan för mig, äter inte allt för mycket.
 
Mellis- äter jag ibland. I så fall en frukt eller dricker en celsius innan träning.
 
Kvällsmat- protein (kött, fisk, korv, kyckling etc) med sallad eller rotfrukter & lättprodukter i såser osv.
 
På bilden: omelett med skinka, ost, paprika & tomat.
 
KRAM.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Så du äter alltså ett ordentligt mål mat om dagen och det är din kvällsmat? Lunch äter du bara för att du i princip "måste" för att du ska va en god förebild.. Låter som du lever på luft men på helgerna kan du "unna" dig en frukost ??!

2013-05-23 @ 17:35:42
Postat av: Emma

Hur klarar du din träning om du går hungrig i skolan, ofta inte äter mer mellis än en celsius/en frukt och knappt någon frukost? Om jag förstår det rätt så äter du inte ett rejält mättande mål mat förrän på kvällen? Kan du verkligen maximera dina träningspass då? Om min kostlära är rätt så behöver kroppen mycket mat under dagen för att kunna tillgodogöra sig träningen, speciellt när du tränar så mycket som du gör?

2013-05-23 @ 22:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0