svar!

Jag har läst din blogg nu ett tag och blir taggad av din träning och att alla kan ändra sin livstil. Håller just nu på Med Viktväktarna men tänker få över till lchf om några månader. 
Vet att det är två helt olika livstilar, men måste bara fråga, du blir aldrig hungrig??
 
Hej Anna!
 
Kul att du blir taggad av min träning! Jag tror absolut att alla människor kan förändra ett dåligt mönster om man bara vill. Det handlar om att ha ett mål, det är det viktigaste! Motivera sig själv & påminna sig om att när det känns tufft, varför du gör det. Det är likaså viktigt att ha tålamod, fast det ibland känns omöjligt, Rom byggdes inte på en dag. 
 
Jag är ej insatt i Viktväktarna men det som är den stora skillnaden tror jag är att LCHF är en livsstil & Viktväktarna   en "diet". Jag kan bara förespråka för hur LCHF fungerat för mig, men som ni som läser min blogg vet, så har LCHF förändrat mitt liv. I början såg jag LCHF som en bra viktnedgångsmetod men nu har det blivit en livsstil. 
 
Eftersom du får i dig bra med fett blir du aldrig hungrig. Mitt mål är att äta tre mål om dagen: frukost, lunch & kvällsmat. Äter du korrekt enligt LCHF blir du inte hungrig & du kommer inte vilja ha mellanmål eller gå & små äta. 
 
Jag vet inte vad dina mål är, om det är för att gå ner i vikt eller för att nå ett hälsosammare liv. Jag rekommenderar i alla fall starkt LCHF för det är gott, aldrig komplicerat & man blir smal. Kan det blir bättre?
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Emelie! Har läst din blogg till och från ett tag nu och tycker det är häftigt och starkt gjort att ändra din livsstil och idag, vad man tolkar det som, mår väldigt bra!
Ditt svar angående viktväktarna att det skulle vara den diet måste jag bara kommentera då jag själv är viktväktare och hittills har gått ner över 10 kg. Viktväktarna är verkligen INTE en diet, det är en livsstil. Den livsstil som de flesta lever efter idag, att kunna
äta allt men i rimliga mängder. Vv är ingen diet där du tvingas välja bort olika delar ur kosten utan du kan äta allt, du lär dig bara att göra bra val att inte äta pizza, godis, korv och pommes jämt, utan ibland, och i bra mängd. Säger verkligen inte detta för att hoppa på dig utan bara för att "rätta", eller "lära ut"! :) alla är vi ju olika, har själv testat lchf under en låång period men det funkade inte för mig. Jag älskar potatis och bröd, och måste få äta det för att må bra. Gick dessutom inte ner lika mkt i vikt eller centimeter trots träning, som jag gör med viktväktarna. Jag älskar även frukt och kan inte se ett liv utan detta, för mig var lchf en diet, då jag inte kunde se ett liv utan kolhydrater eller sötsaker. Återigen, vi är alla olika och olika livsstilar passar oss! Du är grym på ditt, jag är grym på mitt, hehe. Lchf - livsstil, viktväktarna - livsstil ;)

2012-11-22 @ 22:32:42
Postat av: Anonym

Du skriver mycket om hur många cm som försvunnit men aldrig kg, skulle va intressant! :)

2012-11-23 @ 10:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0