nytto-knäcke!

God kväll!
Redan söndag, herregud vad helgen går fort. Idag var jag och Jakob uppe kl. 08.00, detta trodde jag aldrig! Då passade jag på att göra klart dagens plugg. Skönt, då slapp jag det nu ikväll. Sen har det vankats kalas för min fina syrra som fyllde 17 år idag! Hurra, hurra! Av mig och J fick hon en söt blå klänning från H&M. Själva inslagning är ju också superviktig!
Jag måste ändå säga att jag varit duktig. Medans de andra åt marängsviss, chokladmuffins och kolakakor åt jag fruktsallad med en liten klick grädde. Att jag kunde motså, men det gick. Efter kalaset blev det ett träningspass på friskis och nu har jag precis lagat nyttiga knäckebröd!
Kvällsmat: två knäcke, ett ägg & en kopp kärlekste v

Tänkte dela med mig av receptet:
Du behöver:

2 dl majsmjöl 
1/2 dl linfrö
1/2 dl sesamfrö
3/4 dl pumpafrö
1/4 dl solrosfrö
1/2 dl olivolja
2 dl kokande vatten

Gör såhär:


-Blanda alla torra ingredienser 
-Blanda sedan i oljan och den kokande vattnet
-Kavla ut degen mellan två baklåtspapper så att degen täcker pappret. Dra bort det översta och strö över havssalt
-Skåra knäckebrödsdegen i bitar
-In i ugnen i 150 grader i 60 min!

Ät & njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0