torskgratäng

Måste dela med mig av en sjukt god torskgratäng. Har aldrig tidigare lagat fisk i ugn men idag improviserade jag & det blev sjukt gott. Både enligt mig & Jakob.
1. Hacka purjölök (eller annan favoritlök) & lägg längst ner i en form. Lägg sedan torsken över.
2. Ta en bunke & gör blandningen. Jag valde att ha med grädde, en klick creme fraiche, fiskbuljong, citronpeppar, vitpeppar, svartpeppar, salt & CURRY.
3. Smaka av sen häller du på blandningen & in i ugnen i ca 30 min.
Färdigt! Välj valfritt vad du vill ha till. Jag gjorde blomkålsris & J potatis.
Verkligen underbart gott!

Kommentarer
Postat av: nikki

den där torsken måste jag testa nästa gång. fick bli torsk med västerbottenost och en klick smör på och in i ugnen här, jättesmidigt.

LCHF godiset hittade jag här: http://joannafingal.blogg.se/2012/april/lchf-candy-and-it-taste-like-heaven.html#comment. Håller på och gör det just nu :)

2012-04-11 @ 20:45:55
URL: http://johanssonnikki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0