tänkte börja blogga igen..

jag har ju inte varit världs bäst på att uppdatera bloggen. Det har ju som sagt varit sommar & har haft en hel del annat för mig än sitta här & skriva. Men nu när hösten börjar smyga sig på är det faktiskt ganska mysigt. Sätta sig & blogga med en kopp te. "Lyckades" få till en ny header också lite snabbt, den förra var så tråkig :)

Ikväll har jag varit på föräldrarmöte åt min mor som inte kunde gå. Så nu vet jag alltså hur ett typisk föräldrarmöte i klass1-3 ser ut iaf. "får barnen ha med sig läsk på utflykten?" "vem vill vara klassförälder?" " när är skolfotot så min lilltjeja kan vara lite extra fin" och så vidare ni vet.. lärorikt! jag som ska bli lärare & allt..ja käre..

Imorgon ska jag till klass 1 på Råslättsskolan & läsa en saga samt göra lite övningar med barnen om deras fonologiska medvetenhet som det så fint heter. Jag ser fram emot det, det ska bli kul.. men ändå pirrigt, jag har aldrig "undervisat" för såna småttingar? jag grejar det i vilket fall. Förövrigt är morgondagen en skolfri dag så efter det tänkte jag dra gymmet sen hem & plugga. Kvällen ska jag spendera med bästa brudarna Tillan & Klara. Saknar dom så när dom inte längre bor kvar i vår fina stad.

Det var allt för ikväll.
PUSS



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0