svar till Mary

Hej mary, kul att du läser min blogg föresten :)

Svaret på din fråga kommer nedan:

Innan jag opererade bort min gallblåsa räckte det med att jag åt ett par pommes så kände jag av det direkt o fick anfall.. sen när jag fick reda på att jag hade gallsten o att det kan bero på fet mat tex förstod jag ju.. men egentligen äter jag inte mer fet mat än någon annan.. men gallsten är också ärftligt och jag har fått det efter min mamma & andra i min släkt har också råkat ut för samma problem.

Nu efter operationen har jag iaf fått höra av mina läkare & många andra att man ska försöka undvika fett, o med det inte basta sluta äta allt som har med fett o göra.. kroppen behöver allt för att funka.. men det som inte är bra är kanske att smälla i sig en chipspåse med dip o donkan var & varann dag, varken för magen eftersom kramper kan uppstå + att ingen människa mår bra av det anser jag.

Då känner jag, varför ska jag utsätta min kropp för det då? jag klarar mig utan överdrivet med fett bra(o med överdrivet menar jag, chips, feta såser osv). Och min sista feta måltid kommer det säkert inte bli, men absolut inte varje dag! Och efter operationen o även en tid innan har jag mer eller mindre blivit äcklad av fett, eftersom jag vet hur dum den är mot min kropp.


Hoppas du fått svar på din fråga! :)


Kommentarer
Postat av: saniz the greatest

snygg blogg :D kommentera nått kul på min blogg!

2010-02-11 @ 20:12:34
URL: http://susannapettersson.blogg.se/
Postat av: Filippa

fin blogg :D

2010-02-11 @ 20:31:44
URL: http://filippzonly.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hej, jag ville bara säga att jag har startat en tävling tillsammans med ett företag :) titta in och kolla i min blogg om det skulle vara något för just dej

Pusselipuss :)

Http://ceciliaprecious.blogg.se

2010-02-11 @ 20:52:54
URL: http://ceciliaprecious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0